Hjemmelavede frugtstænger af dadler, mandler og kokosolie

IMG_8258

Frugtstang til både børn og voksne, til madpakken, som snacks, til eftermiddagskaffen og mange andre lejligheder…

Mandlerne giver et godt tilskud af calcium og en lille smag af marcipan.

Dadlerne er naturligt søde og fylder depoterne op kulhydrater og energi til dagens læring og gøremål.

Kokosolie fremmer kroppens evne til at fordøje og omsætte fedt. Den har antimikrobiel effekt, hvilket betyder at den kan have en vis betydning for en sundere tarmflora. Læs mere om kokosolie på Anette Harbech Olesens skønne hjemmeside www.madforlivet.com.

Her kommer opskriften…

IMG_8270

Hjemmelavede frugtstænger

(Giver 6 stk á ca 30 g)

1 dl tørrede dadler

1 dl mandler

2 tsk kokosolie (ca 10 ml)

evt. revet kokos (kokosmel)

Kom dadler og mandler i en foodprocessor (eller en minihakker, hvis du har en stærk en af slagsen. Min er har desværre ikke kunnet klare det)

Kør til det er helt finthakket.

Tilsæt kokosolie og kør igen, til det begynder at klumpe sammen. Det kan godt tage lidt tid, så giv evt. din foodprocessor en pause ind i mellem.

Del massen i 6 dele og form dine frugtstænger i din foretrukne facon.

Rul evt. i revet kokos (kokosmel)

Nydes med det samme, eller stilles på køl et par timer, så vil konsistensen blive mere chewy.

Opbevares på køle eller frost.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *